رعایت اصول اخلاقی و صداقت در تحقیقات بازاریابی
تصمیمات روزمره مدیران بر آینده سازمان تاثیر بسیاری دارد. در فرایند تحقیقات، مدیران ممکن است با موارد حادی مواجه شوند، مواردی که در آنها محذورات اخلاقی مطرح است و یا به نوعی ورود به حریم خصوصی افراد محسوب می گردد.
تصمیمات روزمره مدیران بر آینده سازمان تاثیر بسیاری دارد. در فرایند تحقیقات، مدیران ممکن است با موارد حادی مواجه شوند، مواردی که در آنها محذورات اخلاقی مطرح است و یا به نوعی ورود به حریم خصوصی افراد محسوب می گردد. برای نمونه اگر در فرایند تحقیق از پرسشنامه استفاده گردید، نباید اطلاعات شخصی فرد تکمیل کننده پرسشنامه فاش گردد. علاوه بر این، باید فردی که مورد مطالعه قرار می گیرد از این موضوع اطلاع کامل و رضایت داشته باشد.لازم به ذکر است که نباید از اقدامات جاسوسی برای آگاهی از وضعیت رقیب استفاده کرد.بنابراین در انجام فرایند تحقیقات باید به مسائل اخلاقی و قانونی توجه کامل داشت و اقداماتی بر خلاف اصول اخلاقی انجام نداد.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)